IPU 141

ОПШТЕ ИНФОРМАЦИЈЕ

141. скупштина и пратећи састанци Интерпарламентарне уније (ИПУ) одржавају се у Сава центру у Београду, у Републици Србији, од 13. до 17. октобра 2019. године.

1. РЕГИСТРАЦИЈА

Акредитација

2. ЈЕЗИЦИ

Енглески и француски су службени језици ИПУ. Секретаријат ИПУ обезбеђује симултано превођење на своја четири радна језика (арапски, енглески, француски и шпански) за пленарна заседања Скупштине, Главног савета и четири стална одбора.

Резервисано је још пет преводилачких канала - за кинески, јапански, португалски, руски и српски језик на седницама Скупштине и Главног савета, као и за неке седнице сталних одбора. Преводилачке кабине за ове седнице су бесплатне и могу да их користе преводилачки тимови за ове језике.

Број додатних кабина за симултано превођење у Сава центру је веома ограничен. Захтев за њихово коришћење на 141. скупштини ИПУ може да се упути директно Народној скупштини Републике Србије на адресу наведену у делу 15 (г). Трошкове коришћења сноси страна која је поднела захтев. Сви овакви захтеви се решавају по принципу „први стигао, први услужен“.

Сва питања можете да упутите на: ipu@parlament.rs.

3.РЕЗЕРВАЦИЈЕ ХОТЕЛА

Информације о званичним хотелима за 141. скупштину ИПУ можете наћи у приложеној брошури о хотелима. Хотелске резервације се врше по принципу „први стигао, први услужен“. Због тога се препоручује да се резервације изврше што раније, анајкасније до 1. септембра 2019. године.

Молимо вас да обратите пажњу на то да се из безбедносних и транспортних разлога следећа четири хотела препоручују за шефове делегација: Crowne Plaza, Hyatt Regency, Falkensteiner и IN Hotel.

Делегати треба да изврше резервације путем интернета ДИРЕКТНО КОД ХОТЕЛА у складу с информацијама о акредитованим хотелима датим на званичној веб страници Скупштине www.serbia141ipu.rs и у брошури о хотелима која је укључена у позивни пакет.

Истовремено, молимо вас да образац Хотел, долазак и одлазак (приложен као Образац-1) пошаљете Секретаријату 141. скупштине ИПУ у Народној скупштини Републике Србије. Овај образац се такође може преузети са интернет странице Скупштине на адреси www.serbia141ipu.rs.

Обрасце треба попунити и послати на следећу имејл адресу или факс:

Имејл: ipu.reservation@parlament.rs
Фaкс: +381113349730

Информације о политици хотела у вези резервација, отказивања и недоласка можете наћи на интернет страници релевантног хотела.

4. ЗАХТЕВИ ЗА ВИЗУ

За добијање визе за Србију, подносиоци захтева треба да се обрате најближој дипломатској / конзуларној мисији Републике Србије у иностранству.

Подносиоци захтева за визу треба да доставе следећа документа:

Учесници 141. скупштине ИПУ су ослобођени плаћања конзуларних такси и припадајућих накнада.

Захтев за визу треба да се поднесе најмање 20 дана пре предвиђеног датума путовања. Захтеви за визу и пратећа документација не морају да се подносе лично. Могу да се пошаљу поштом најближој дипломатској / конзуларној мисији Републике Србије.

Носиоци пасоша земаља Европске уније који могу да уђу у Србију са ЕУ личним исправама, Аустралије, Канаде, Велике Британије и Сједињених Америчких Држава, ослобођени су обавезе прибављања визе. Исто важи и за оне држављане држава с којима Република Србија има визни режим који поседују важеће визе за улазак у ЕУ,Шенгенски простор, САД и УК, или који су регулисали свој статус у тим земљама. Они имају право да уђу у Републику Србију без визе и да у њој бораве до 90 дана током периода од 6 месеци. Осим тога, визе нису потребне за носиоце пасоша држава чији држављани, у складу с Одлукама Републике Србије, имају право да бораве у Србији од 30 до 90 дана.

Детаљније информације у вези захтева за визу за појединачне земље можете наћи на веб страници: http://www.mfa.gov.rs/en/consular-affairs/entry-serbia/visa-regime.

5. ЦАРИНСКИ ПРОПИСИ

За информације о царинским формалностима, посетите веб страницу Царине Републике Србије:
www.upravacarina.rs/en.

6. ДОЛАЗАК И ОДЛАЗАК

Да би се омогућило организовање званичног дочека, учесници треба да доставе тачне податке о доласку и одласку за своју делегацију, укључујући датум и време доласка и одласка, као и податке о лету. Образац за хотел, долазак и одлазак приложен је као Образац 1. Може се преузети и на интернет адреси www.serbia141ipu.rs.

Преузмите форму



Образац за хотел, долазак и одлазак (Образац - 1) треба да се попуни и достави секретаријату 141. скупштине ИПУ у Народној скупштини Републике Србије најкасније до 1. септембра 2019. године.

О било каквим изменама ових података треба да се без одлагања обавести и Секретаријат 141. скупштине ИПУ.

Делегати су дужни да покажу свој пасош царинским и имиграционим службеницима. Аеродромски тим за дочек / протокол ће бити на располагању на Београдском међународном аеродрому ради пружања потребне помоћи.

За све учеснике Скупштине ће на Међународном аеродрому у Београду бити организован пулт за дочек који ће пружати помоћ у вези транзита, доласка, одласка и трансфера између аеродрома и хотела.

7. КАРТИЦЕ И НАЛЕПНИЦЕ ЗА ОБЕЛЕЖАВАЊЕ ПРТЉАГА

Обезбеђене су картице за обележавање пртљага да би се олакшао дочек по доласку. Делегати треба да се постарају да сваки комад пртљага буде обележен картицом.

8. УСЛУГЕ ПРЕВОЗА

На Међународном аеродрому у Београду ће бити обезбеђен превоз до / од званичних хотела. Такође ће бити обезбеђен трансфер за све званичне догађаје током трајања Скупштине.

9. ИНФОРМАТИВНИ ПУЛТОВИ

Информативни пултови ће радити од 10. до 18. октобра 2019. Године, на Међународном аеродрому у Београду, као и у холовима званичних хотела.

10. БЕЗБЕДНОСТ

Парламент домаћин ће предузети неопходне мере да се осигура безбедност и сигурност председника парламената и других шефова делегација, делегата, позваних гостију, као и њихових ствари, током 141. скупштине ИПУ и до одласка из Републике Србије.

Парламент домаћин је одговоран за безбедност и сигурност на месту одржавања 141. Скупштине ИПУ, у званичним хотелима и на друштвеним догађајима.

Делегати треба да СВЕ ВРЕМЕ носе своје идентификационе беџеве за 141. скупштину ИПУ, како на месту одржавања Скупштине, тако и на свим званичним догађајима на које су позвани.

11. ЗДРАВСТВЕНЕ УСЛУГЕ

Услуге прве помоћи и медицинско особље ће на месту одржавања Скупштине бити на располагању све време, а у одговарајућим хотелима на захтев. Све остале медицинске услуге, учесници сносе о властитом трошку. Учесницима се саветује да изваде одговарајуће здравствено осигурање. Додатне информације о медицинским услугама можете наћи на веб страници Скупштине на www.serbia141ipu.rs.

12. ОСИГУРАЊЕ

Учесницима се саветује да изваде лично осигурање од свих ризика.

13. ПРЕС СЛУЖБА

Прес служба ће радити све време током Скупштине ради давања одговора на упите медија и помагања око организовања интервјуа. Ову службу води господин Томас Фицсимонс, директор за комуникације ИПУ, коме можете да се обратити путем и-мејла на tf@ipu.org. Г. Фицсимонс ће такође помагати делегацијама које желе да се обрате медијима.Новинари који желе да извештавају са Скупштине морају да се акредитују код прес службе како би добили потребну документацију и идентификациони беџ.

14. УСЛУГЕ НА ЛИЦУ МЕСТА

Следеће услуге ће бити доступне на месту одржавања Скупштине:

15. ОСТАЛЕ КОРИСНЕ ИНФОРМАЦИЈЕ

16. ПРИЈЕМИ И  ДРУШТВЕНИ ДОГАЂАЈИ

Молимо да своје учешће на овим догађајима потврдите на адреси: ipu@parlament.rs.

17. ПРОГРАМИ ОБИЛАЗАКА СА ВОДИЧЕM

Парламент домаћин нуди разне обиласке: једнодневни обиласци ће се организовати пре и после 141. скупштине ИПУ (www.serbia141ipu.rs). Пријаве за ове обиласке треба да се пошаљу на ipu@parlament.rs најкасније до 15.септембра 2019. године.

Дневни обиласци укључују дневне посете културним и историјским знаменитостима у Београду. Укључивање у ове обиласке ће бити по принципу „први стигао, први услужен“.